Planinski vojni aerodrom Željava, nekadašnji krunski projekat moći JNA, dobija novu ulogu u turizmu Bosne i Hercegovine i Hrvatske, prenosi Oslobođenje.ba.
Nedavno je u Bihaću održana izvještajna skupština Aerokluba Željava, na kojoj su bili prisutni i gosti, prijatelji i sponzori kluba. Klub egzistira već četiri godine, ali članovi udruženja su kroz razne oblike druženja mnogo duže zajedno, praktično od povlačenja JNA i miniranja ovog fascinantnog vojnog aerodroma, kao jednog od rijetkih koji je smješten u srcu planine.
Siguran prostor
Također, članovi ovog kluba su zaljubljenici u aviomodelarstvo i letenje, padobranci i piloti, mnogi su bili aktivni i tokom funkcionisanja Aerokluba Bihać koji je bio smješten na Golubiću, lokaciji gdje se sada gradi aerodrom Bihać zahvaljujući sredstvima Vlade Federacije Bosne i Hercegovine.
S obzirom na to da je za putnički aviosaobraćaj definitivno odabran Golubić, iako je i gotova staza aerodroma Željava bila jedna od spominjanih opcija, planinski aerodrom na Željavi sada je u potpunosti igralište za sportsku aviorekreaciju, za turiste i nevladine organizacije. Prostor ima perspektivu i razne mogućnosti za saradnju zainteresovanih strana.
Zbog izrazitog strateškog značaja u kontekstu odbrane bivše države, a tokom njenog raspada i povlačenja aviona JNA, aerodrom je morao biti miniran kako zadugo ne bi mogao biti u funkciji. Miniran je pećinski prostor unutar planine, ali i piste. Potrebno je sve provjeriti i osigurati prostor od zaostalih minsko-eksplozivnih sredstava.
Oružane snage Bosne i Hercegovine napravile su plan i uskoro kreću sa deminiranjem aerodroma i šire zone oko njega da bi se uspostavila potpuna sigurnost za naredne aktivnosti.
„Čim se to deminira, podnosimo zahtjev za registraciju letjelišta. Mi bismo tu imali malo sportsko letjelište koje će imati privremeni granični prijelaz, gdje će nam ljudi iz Evrope moći sletjeti ili na drugi način doputovati i obići turističke atrakcije ove planine, ali i Bihaća, Nacionalnog parka i tako dalje. Naravno, imat ćemo i naše sportske letačke aktivnosti“, kazao je Hamdija Mešić, predsjednik Skupštine Udruženja.
Članovi Aerokluba Željava već su sami sanirali aerodromske piste koje su bile oštećene tokom bombardovanja.
Saradnja sa Hrvatskom
Na Željavi postoji pet pista, dvije u Bosni i Hercegovini i tri u Hrvatskoj. Na hrvatskim pistama prošle godine su održane atraktivne autoutrke koje su donijele profit organizatorima. Taj novac mogli su zaraditi i naši ljudi, ali s obzirom na to da teren nije zvanično deminiran, Aeroklub Željava nije mogao prihvatiti takvu organizaciju.
Hrvatski dio Željave pripada Plitvičkim jezerima, a i kod njih postoji interes za saradnju i razvoj projekata na aerodromu. Ulazi u planinu nalaze se na hrvatskoj strani i jako su zanimljivi turistima, međutim bosanska strana ima očuvanije piste i perspektivu za letenje. Ukoliko se udruže, moći će ostvariti mnogo lijepih projekata.